Avatar Sponsorerne er vilde med eSport

Af:admin 67 dage siden i Spilnyheder      

ESport er populært som aldrig før, og mange firmaer har for alvor fået øjnene op for sporten. Derfor har rigtig mange store virksomheder på det seneste kastet sig ind i kampen om at få fingrene i de helt store professionelle gamere for at få lov til at sponsorere dem. Den øgede interesse for eSport

Flere tilskuere til eSport end nogensinde før

Danmark klarer sig godt inden for eSport, og det er ikke længere kun unge gamerdrenge, der følger med, når eSport -turneringerne i blandt andet counter strike og league of legends løber over skærmen. 

I starten af december så vi for alvor, hvor mange fans der i virkeligheden er af eSport, og både mænd og kvinder i alle aldre fulgte med fra tilskuerrækkerne, da danske Astralis besejrede Team Liquid i finalen i ESL Pro Leagues i Odense. At tilskuerkredsen er blevet meget større er også en af grundene til, at flere og flere store firmaer har fået øjnene op for, hvad de kan få ud af at sponsorere eSport. 

 

Effekten af sponsoraterne er stor

Hvis en virksomhed sponsorerer et hold eller en turnering, kan det selvfølgelig have stor effekt for selve virksomheden, fordi det medfører, at virksomheden bliver mere synlig på markedet. Men sponsorarterne har også stor betydning for selve eSporten, fordi de muliggør, at eSport og gaming kan vokse sig større i Danmark. Sponsorarterne tilfører nemlig økonomiske midler til branchen, og dem er der hårdt brug for, hvis gaming i fremtiden skal være mere en blot en fritidsaktivitet. 

 

Troværdige sponsorer

Hvis en virksomhed ønsker at sponsorere en turnering eller et hold inden for eSport, kræver det i høj grad, at de har styr på virksomhedens økonomi, omdømme, arbejdsgange, service og drift. 

Hvis en sponsorerende virksomhed har rod i papirerne, kan det få fatale konsekvenser for de spillere eller den turnering, som virksomheden sponsorerer. Det kan nemlig både gå ud over holdets eller turneringens økonomi, men også ens gode ry og rygte. I sidste ende kan det få stor betydning for, om holdet eller turneringen mister fans og tilskuere, for folk kan let blive påvirket af en sponsors skandaler. 

Leder du selv efter en sponsor, eller vil din virksomhed gerne sponsorere e Sport og gaming, bør I, inden I går i gang, sikre jer, at der er styr på både virksomhedens økonomi, salg, service, systemer, drift og omdømme.

Du kan altid finde de seneste nyheder her på siden, inden for både eSport og for gaming generelt. Du kan desuden læse mere her om regeringens eSport-strategi, der har til formål at understøtte eSportens udbredelse og tage initiativ til at samle eSports-aktører om en fælles indsats. Denne eSports-strategi er lavet, fordi eSporten de seneste år har vokset sig stor i både Danmark og udlandet, og strategien skal skabe sunde miljøer og fællesskaber.


Partnerlinks: Danske Spil  •  IT-Artikler.dk  •  Download.dk - Spil  •  Gamespot